Ferie med någgå attåt

Bilen klargjøres for ferie

Lørdag morgen kl 08 reiste hele gjengen på 4 mennesker og 4 aussier fra Heidal og satte kurs mot Sverige. Målet var først og fremst Skara. Vi skulle overnatte på Stall Backgården. Ett vakkert sted i gå avstand fra Skara Sommarland. Etter rundt 8 timer var vi framme og vi fikk installert oss i en liten men ok hytte. Utsikten var det ikke noe å si på :

Jeg var jo engang en hestejente…
Søndag var det Badeland for alle penga. Dessverre var været veldig skiftende, med en litt sur vind, så de ble ikke noe bading på oss voksne, men gutta koste seg uansett, og så lenge de var i vannet så var det visst ok

SKARA SOMMARLAND

På mandag morgen satte vi kursen mot Halmstad. Der skulle vi møte hovedgrunnen til ferien-  Lotus og Liza
Lotus er som nevnt før Choco’s utkårede. En kjempe trivelig gutt, som minner mye om Zippi og hennes linjer. Han er vakker, atletisk og med et flott temperament.
Det ble 3 paringer, og aldri har jeg vært borti et enklere par   Første gang lekte de endel, og Lotus måtte flørte endel før Choco lot seg rive med. Andre gangen løp de to meter og vips så var ting gjort. Tredje gangen var det igjen endel lek. Alle tre gangene hang de ca 15 minutter. Så nå er det bare å smøre seg med tålmodighet og håpe på at noen søte små bamsemumser ser dagens lys om noen uker.

I Halmstad endte vi opp med å bo på hotell i 2 netter. Ikke helt det som var planen- og endel dyrere da vi måtte ha to rom.. Men siden jeg ikke fant noen hytter ledig- hverken via nettet eller turistbyrået, så hadde vi egentlig ikke noe valg. Ungene syntes jo det var supert , og vi voksne klagde vel ikke så mye vi heller
Hva hundene syntes om hotell oppholdet er ikke godt å si, men uansett så var de utrolig dyktige alle 4 !! De er jo skikkelig landsens hunder, og hotellet lå i asfalt jungelen. Vi bodde i 4.etasje så de kjørte heis og gikk masse trapper. De tok egentlig alt på strak arm. Dina boffet litt på «huslyder» med brydde seg ikke om lyder utenifra- og godt var det, for det var ikke direkte lydløst i gatene om kvelden. Labbe er en pratmaker, så hun boffet en gang i blant i gangene, men absolutt ikke mye. Choco og Poppit oppførte seg eksemplariske. Bortsett fra at de fortsatt ikke kan gå pent i bånd
Tirsdag fikk vi et utrolig fint vær, og det ble hett for både to og firbente. Vi på to fikk en skikkelig deilig tur på stranden, mens hundene måtte sitte i bilen. Men de lød ingen nød, vi sørget for skygge, bakluke og vinduer sto selvsagt oppe. Burene var låst, og noe annet verdifullt fins ikke i bilen min

Gutta fikk seg noen runder på en flott Gokart bane.  Boys will be boys- hihi

Og Oona? – ja hun trente selvsagt hund

Poppit jobbet godt i varmen, men enkeltdekk var bare tull mente hun. Etter rundt 1 min rømte hun til skyggen. hihi Dumt av henne, for jeg kunne jo bare ikke godta det… og enda dummere var det at også neste forsøk gjorde hun det samme etter 1,5 min (skulle ligge 2) på tredje forsøket lot jeg henne ligge 1 min før hun fikk slippe. Hihihi
Choco fikk også trent litt småtteri. FvF, apport, kryp og framsending.
Ellers sto de oppstallet i skyggens mens gutta kjørte.

Fineste jentene det !!

Onsdag etter tredje og siste Lotus/Choco daten så selet vi på Chrysleren og satte kursen hjemmover. En kjapp tur innom Svinesund for litt shopping, og så strake veien til Heidal. Home Sweet Home !!
Klokken var nesten 23 da vi kom hjem og det var rett å slett superdeilig å være hjemme igjen. Hundene var elleville og løp som gale rundt
Nå i dag skal vi i skogen igjen. Blir deilig det !!